Fastighetsförvaltare till Rikshem, Uppsala

Uppsala

Vill du arbeta på ett av Sveriges största privata fastighetsbolag som dessutom befinner sig i en stark tillväxtfas? Är du en inspirerande, positiv lagspelare med tidigare erfarenhet av fastighetsförvaltning? Till Rikshem i Uppsala söker vi nu dig som vill ta dig an en utmaning utöver det vanliga!

Om tjänsten

Som Förvaltare på Rikshem kommer du i nära samarbete med dina kollegor, bestående av förvaltningsassistenter, uthyrare och fastighetstekniker att ansvara för att säkerställa en väl fungerande förvaltning. Fastighetsbeståndet är varierat och består av både samhällsfastigheter såsom bostäder. Beroende på din bakgrund och erfarenhet kommer du att ansvara för någon av ovan bestånd där du kommer att ha budget- och resultatansvar. Du arbetar för en långsiktig fastighetsutveckling och säkerställer ett förbättrat driftnetto genom fokus på effektivisering och förebyggande arbete med drift, underhåll och planerade aktiviteter.

I rollen ingår ansvar för:

·      Driva förhandling kring lokalhyresavtal

·      Kontakt och samordning gentemot leverantörer och entreprenörer i underhålls- och hyresgästanpassningsprojekt

·      Daglig kontakt med hyresgäster

·      Arbeta med vidareutveckling av affär och dialog gentemot kommunen

Tjänsten utgår från Rikshems trevliga kontor i Gränby och du rapporterar till Gruppchef Förvaltning. Rikshem arbetar utifrån värdeorden Drivande, Närvarande och Ansvarstagande. Här finns stora möjligheter till personlig utveckling för dig som har drivkraft och engagemang.

Är det här du?

För att vara framgångsrik i denna roll söker vi dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta med ekonomisk förvaltning av motsvarande fastigheter, förslagsvis hyresrätter BRF:er eller med samhällsfastigheter. Du har mycket god ekonomisk förståelse, goda kunskaper inom fastighetsteknik och gärna grundläggande kunskaper i entreprenadjuridik med vana att samordna underhålls- och ombyggnadsprojekt.

Du uttrycker dig väl i svenska och engelska i både skrift och tal, behärskar du ytterligare språk är det en klar fördel. Ett krav är att du har B-körkort. 

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är en initiativtagare och som trivs med att arbeta både självständigt såsom i team. Du är driven, resultatmedveten och kundorienterad med en naturlig fallenhet för att skapa och upprätthålla goda relationer. Du har intresse och förståelse för kundens behov och ett utpräglat sinne för service och affärsmannaskap. Vidare ser vi att du har en god kommunikativ förmåga och en prestigelös inställning gentemot dina kollegor och samarbetspartners. 

Vill du veta mer?

Vänligen sök tjänsten genom att klicka på "ansök"-knappen här intill. Vid frågor vänligen kontakta rekryteringskonsult Carolina Eskengren på 08-120 50 427. Urvalet av ansökningar sker löpande. Välkommen in med din ansökan!

Om Rikshem

Rikshem ägs av Fjärde AP-fonden och AMF och är ett av Sveriges största privata fastighetsbolag. Vi erbjuder bostäder och samhällsfastigheter på utvalda orter från norra till södra Sverige. På Rikshem arbetar vi utifrån värdeorden Drivande, Närvarande, Ansvarstagande. Som arbetsgivare kännetecknas vi av en dynamisk miljö och korta beslutsvägar. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling för dig som har drivkraft och engagemang. Läs mer på Rikshem.se

Kontaktperson

Carolina Eskengren

carolina.eskengren@levelrecruitment.se

08-120 50 400

Tack för din ansökan! Ansökan misslyckades, vänligen försök igen Ansök snabbt och enkelt

Var god ange ditt förnamn.
Var god ange ditt efternamn.
Var god ange en giltig e-post.
Släpp din bild här eller klicka
Släpp dina dokument här eller klicka
Var god bifoga minst ett (max fem) dokument (ex CV, brev, betyg)
    Filerna får inte överstiga 10 MB
    Skicka dokumenten i PDF- eller Word-format.
    Vänligen bekräfta att du läst vår policy.

     

    5 %