Uthyrare till Helsingborg

Helsingborg
Ansök senast 2021-02-01

Rikshem bildades 2010 och är idag är ett av Sveriges största privata fastighetsbolag. Med över 30 000 lägenheter och samhällsfastigheter på utvalda orter över hela Sverige arbetar vi för att erbjuda bra boenden och trygga miljöer för våra kunder att leva och verka i. Vi tar nu nästa steg i vår utveckling med bland annat fokus på hållbarhet, digitalisering och kundmötet. Nu erbjuder vi dig möjlighet att vara med på en spännande resa och göra skillnad hos ett fastighetsbolag som kombinerar affärsmässighet med samhällsengagemang.

I Helsingborg äger och förvaltar Rikshem ca 3.600 lägenheter.

Som uthyrare på Rikshem arbetar du med hela uthyrningsprocessen av Rikshems bostäder, förråd, p-platser och mindre lokaler. Arbetet innehåller bland annat tät kontakt med Rikshems kunder och bostadssökande genom telefon, e-post och direktmöten. Vidare består arbetsuppgifterna bland annat av visning av lägenheter, kontraktsskrivning, intygsgranskning och bakgrundskontroller, handläggning av andrahandsuthyrning och lägenhetsbyten samt övrig administration som kan förekomma i rollen. Du kommer arbeta i ett team bestående av uthyrare, förvaltare och fastighetstekniker.

Vi söker dig som har:

·        Erfarenhet från tidigare arbete med kundbemötande och administration, gärna från fastighetsbranschen.

·        Relevant gymnasial utbildning.

·        Grundläggande kunskaper inom hyresjuridik.

·        Goda kunskaper i Officepaketet och administration.

·        Goda kunskaper i både svenska och engelska (tal och skrift). Ytterligare språkkunskaper är meriterande.

·        Ett utpräglat sinne för service och affärsmannaskap.

Vi ser gärna att du har vidareutbildning inom ekonomi eller juridik alternativt har arbetslivserfarenhet från fastighetsbranschen. Som person är du van att ta egna initiativ och trivs med att arbeta både självständigt och i team. Du är strukturerad, skicklig på att hantera stora mängder information och olika uppgifter samtidigt som du har en säljande inställning. Då tjänsten ställer höga krav på ett professionellt kundbemötande behöver du ha intresse och förståelse för kundens behov samtidigt som du drivs av att arbeta mot tydliga mål och är affärs- och resultatorienterad. Du är en lagspelare som trivs med att arbeta mot uppsatta mål tillsammans med andra.

Rikshem arbetar för att vara en inkluderande organisation och söker därför dig som kan bidra med nya perspektiv, värdesätter olikheter och förstår hur dessa påverkar dig själv och andra.

Varför Rikshem?

På Rikshem arbetar vi utifrån värdeorden DNA - Drivande, Närvarande och Ansvarstagande. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling för dig som har drivkraft och engagemang. Rikshem är en trygg arbetsgivare med fortsatta expansionsplaner och höga ambitioner där du vill växa med oss. Bland annat med fokus på ökad hållbarhet, digitalisering och långsiktig kundnöjdhet. Du som medarbetare förutsätts delta i och påverka vår framtida utveckling. Läs mer på www.rikshem.se.

Intresserad?

Vänligen sök tjänsten genom att klicka på "ansök"-knappen här intill. Urvalet av ansökningar sker löpande så vänta inte med din ansökan.

Välkommen in med din ansökan!

För ytterligare information om tjänsten vänligen kontakta Hampus Hedin, Gruppchef Fastighet i Helsingborg, via e-post: hampus.hedin@rikshem.se

Tack för din ansökan! Ansökan misslyckades, vänligen försök igen Ansök snabbt och enkelt

Var god ange ditt förnamn.
Var god ange ditt efternamn.
Var god ange en giltig e-post.
Släpp din bild här eller klicka
Var god ange ett svar.
Var god ange ett svar.
Släpp dina dokument här eller klicka
Var god bifoga minst ett (max fem) dokument (ex CV, brev, betyg)
    Filerna får inte överstiga 10 MB
    Skicka dokumenten i PDF- eller Word-format.
    Vänligen bekräfta att du läst vår policy.

     

    5 %