Förvaltningsassistent

Uppsala
Ansök senast: 2026-01-11

Hej! Är du vår nya kollega? Vi utökar vårt team och söker en kundfokuserad förvaltningsassistent som är med och utvecklar våra fastigheter och hyresgästkontakter i vårt fastighetsbestånd i Uppsala.

Vi på Rikshem vill göra det lätt att bo i hyresrätt och då behöver vi dig i vårt team som har en vilja att göra vardagen och boendet enklare och tryggare för våra kunder som hyr lägenheter och samhällsfastigheter av oss. Vi är en trygg arbetsgivare med engagerade, ansvarstagande kollegor i en hjälpsam kultur. Du får fördelen att arbeta i en dynamisk miljö där beslutsvägarna är korta. Ta chansen att göra skillnad på ett fastighetsbolag som kombinerar affärsmässighet med samhällsengagemang.

Om rollen som förvaltningsassistent

Din roll är bred och har ett varierat innehåll med många kontaktytor både internt och externt. Din huvuduppgift är att hantera de olika administrativa uppgifter som förekommer inom en fastighetsförvaltning. Som förvaltningsassistent på Rikshem har du en viktig roll i teamet, bestående av förvaltare, uthyrare och fastighetstekniker. Ni tillsammans arbetar för en långsiktig fastighetsutveckling, säkerställer bättre driftnetto och goda kundrelationer.

En vanlig vecka på jobbet:

  • har du kontakt med hyresgäster och besvarar frågor kring fastigheterna
  • tar du emot, hanterar och följer upp inkommande felanmälningar och frågor från hyresgäster
  • ansvarar du för beställningar och enklare avtalshantering
  • hanterar du administrativa uppgifter såsom fakturering, nyhetsbrev till hyresgäster och är ett stöd i frågor som kan uppkomma inom fastighetsförvaltning


För att du ska lyckas i rollen tror vi att …

Du är en prestigelös och kommunikativ person som trivs med att ge service och gärna har många kundkontakter. Som förvaltningsassistent jobbar du med flera uppgifter parallellt varför vi söker dig som är ordningsam, strukturerad, snabbt kan växla mellan olika arbetsuppgifter och kan fatta beslut med gott omdöme.

När det kommer till erfarenhet och kunskaper letar vi efter dig som har:

  • utbildning till fastighetsförvaltare eller högskoleutbildning med inriktning fastighet eller liknande, alternativt motsvarande erfarenhet genom arbete
  • hög administrativ förmåga
  • erfarenhet av service och kundkontakter
  • hög digital kompetens
  • B-körkort

Ett plus är om du har:

  • erfarenhet av fastighetsbranschen
  • kunskap om lokalhyresavtal
  • förståelse för fastighetsekonomi och erfarenhet av fakturering
  • erfarenhet från affärssystemet Vitec

Vi erbjuder dig

  • Ett härligt kontor beläget i Gränbystaden
  • Som nyanställd får du ett introduktionsprogram som ger dig bra förutsättningar att komma in i jobbet, i det ingår en dag för nyanställda i Stockholm
  • Trygga och fina förmåner som friskvårdsbidrag, arbetstidsförkortningsdagar, tjänstepension och cykelförmån
  • Utbildningar som utvecklar dig i din arbetsroll
  • Gemensamma frukostar och teamstärkande aktiviteter

Om rekryteringsprocessen

Har du läst ända hit? Kul! Om du är intresserad av rollen som förvaltningsassistent ska du ansöka så snart som möjligt. Vi går igenom alla ansökningar löpande, vilket innebär att rollen kan tillsättas före sista ansökningsdag.

I vår rekrytering använder vi oss av intervjuer, tester, referenstagning och bakgrundskontroll.

Har du frågor om tjänsten, kontakta gärna rekryterande chef Petter Brenna, på telefon 010-709 92 99 eller via mejl petter.brenna@rikshem.se

Om Rikshem

Rikshem är ett privat fastighetsbolag som kombinerar affärsmässighet med samhällsengagemang. Vi är ett av Sveriges största privata fastighetsbolag som äger och förvaltar samhällsfastigheter och cirka 30 000 lägenheter.

Vi kommer trivas ihop om du delar våra värderingar, prioriteringar och utvecklingsmål. På Rikshem arbetar vi utifrån ”Ett Rikshem” och värdeorden Engagerade, Närvarande, Ansvarstagande, ENA. Vi som jobbar här har olika kompetenser och erfarenheter, och vi arbetar fokuserat på att göra vardagen enklare för våra kunder. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling för dig som har drivkraft och engagemang.

Kontaktperson

Petter Brenna

petter.brenna@rikshem.se

Tack för din ansökan! Ansökan misslyckades, vänligen försök igen Ansök snabbt och enkelt

Var god ange ditt förnamn.
Var god ange ditt efternamn.
Var god ange en giltig e-post.
Var god ange ditt telefonnummer.
Släpp din bild här eller klicka
Var god ange ett svar.
Var god ange ett svar.
Klicka här för att ladda upp dokumenten
Var god bifoga minst ett (max fem) dokument (ex CV, brev, betyg)
      Filerna får inte överstiga 50 MB
      Skicka dokumenten i PDF- eller Word-format.
      Vänligen bekräfta att du läst vår policy.

       

      5 %