Hej! Är du vår nya kollega? Rikshem utökar organisationen och söker en kundfokuserad förvaltningsassistent som är med och utvecklar våra fastigheter och hyresgästkontakter i vårt fastighetsbestånd för Samhällsfastigheter i Nacka och Södertälje.
Vi på Rikshem vill göra det lätt att vara hyresgäst och då behöver vi dig i vårt team som har en vilja att göra vardagen och boendet enklare och tryggare för våra kunder som hyr lägenheter och samhällsfastigheter av oss. Vi är en trygg arbetsgivare med engagerade, ansvarstagande kollegor i en hjälpsam kultur. Du får fördelen att arbeta i en dynamisk miljö där beslutsvägarna är korta. Ta chansen att göra skillnad på ett fastighetsbolag som kombinerar affärsmässighet med samhällsengagemang
Om rollen som förvaltningsassistent
Din roll är bred och har ett varierat innehåll med många kontaktytor både internt och externt. Din huvuduppgift är att hantera de olika administrativa uppgifter som förekommer inom en fastighetsförvaltning. Du är placerad på kontoret i Nacka. Som förvaltningsassistent på Rikshem har du en viktig roll och tillsammans med ditt team arbetar ni för en långsiktig fastighetsutveckling, säkerställer bättre driftnetto och goda kundrelationer.
En vanlig vecka på jobbet:
- Är du ett stöd i olika frågor som kan uppkomma inom fastighetsförvaltning & uppföljning i Nacka och Södertälje
- har du kontakt med hyresgäster, kommunen och dess verksamheter för att besvara frågor kring fastigheterna
- tar du emot, hanterar och följer upp inkommande felanmälningar, ärenden och frågor från hyresgäster
- bokar och följer du upp entreprenörer
- ansvarar du för beställningar och enklare avtalshantering
- hanterar du administrativa uppgifter såsom fakturering och nyhetsbrev till hyresgäster
För att du ska lyckas i rollen tror vi att …
Du är en prestigelös och kommunikativ person som trivs med att ge service och gärna har många kundkontakter. Som förvaltningsassistent jobbar du med flera uppgifter parallellt varför vi söker dig som är ordningsam, strukturerad, snabbt kan växla mellan olika arbetsuppgifter och kan fatta beslut med gott omdöme.
När det kommer till erfarenhet och kunskaper letar vi efter dig som har:
- utbildning till fastighetsförvaltare eller högskoleutbildning med inriktning fastighet eller liknande, alternativt motsvarande erfarenhet genom arbete
- erfarenhet av fastighetsbranschen
- hög digital kompetens och vana av flera olika administrativa system
- förståelse för fastighetsekonomi och erfarenhet av fakturering
- B-körkort
- Goda kunskaper i svenska tal och skift
Ett plus är om du har:
- erfarenhet av arbete mot professionella kunder såsom kommuner och regioner
- förståelse för fastighetstekniska frågor
- kunskap i budget och fastighetsmoms
- erfarenhet från affärssystemet Vitec och Topdesk
Vi erbjuder dig
- Ett härligt kontor i Nacka
- Som nyanställd får du ett introduktionsprogram som ger dig bra förutsättningar att komma in i jobbet, i det ingår en dag för nyanställda i Stockholm
- Trygga och fina förmåner som friskvårdsbidrag, arbetsförkortningsdagar, tjänstepension och cykelförmån
- Utbildningar som utvecklar dig i din arbetsroll
- Gemensamma frukostar och teamstärkande aktiviteter
Om rekryteringsprocessen
Har du läst ända hit? Kul! Om du är intresserad av rollen ska du ansöka så snart som möjligt. Vi går igenom alla ansökningar löpande, vilket innebär att rollen kan tillsättas före sista ansökningsdag.
I vår rekrytering använder vi oss av tester, intervjuer, referenstagning och bakgrundskontroll.
Har du frågor om tjänsten, kontakta gärna rekryterande chef Håkan Holm på mejl hakan.holm@rikshem.se eller telefon 070-592 33 45.
Om Rikshem
Rikshem är ett privat fastighetsbolag som kombinerar affärsmässighet med samhällsengagemang. Vi är ett av Sveriges största privata fastighetsbolag som äger och förvaltar samhällsfastigheter och cirka 30 000 lägenheter.
Vi kommer trivas ihop om du delar våra värderingar, prioriteringar och utvecklingsmål. På Rikshem arbetar vi utifrån ”Ett Rikshem” och värdeorden Engagerade, Närvarande, Ansvarstagande, ENA. Vi som jobbar här har olika kompetenser och erfarenheter, och vi arbetar fokuserat på att göra vardagen enklare för våra kunder. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling för dig som har drivkraft och engagemang.