Förvaltningsassistent

Uppsala
Ansök senast: 2025-09-02

Hej! Är du vår nya kollega? Rikshem utökar organisationen och söker en kundfokuserade förvaltningsassistent som är med och utvecklar våra fastigheter och hyresgästkontakter i vårt fastighetsbestånd för Samhällsfastigheter i Uppsala, Sigtuna och Märsta.

Vi på Rikshem vill göra det lätt att vara hyresgäst och då behöver vi dig i vårt team som har en vilja att göra vardagen och boendet enklare och tryggare för våra kunder som hyr lägenheter och samhällsfastigheter av oss. Vi är en trygg arbetsgivare med engagerade, ansvarstagande kollegor i en hjälpsam kultur. Du får fördelen att arbeta i en dynamisk miljö där beslutsvägarna är korta. Ta chansen att göra skillnad på ett fastighetsbolag som kombinerar affärsmässighet med samhällsengagemang

Om rollen som förvaltningsassistent

Din roll är bred och har ett varierat innehåll med många kontaktytor både internt och externt. Din huvuduppgift är att hantera de olika administrativa uppgifter som förekommer inom en fastighetsförvaltning. Du är placerad på kontoret i Uppsala men stöttar även förvaltare i Sigtuna och Märsta. Som förvaltningsassistent på Rikshem har du en viktig roll och tillsammans med ditt team arbetar ni för en långsiktig fastighetsutveckling, säkerställer bättre driftnetto och goda kundrelationer.

En vanlig vecka på jobbet:

  • har du kontakt med hyresgäster, kommunen och dess verksamheter för att besvara frågor kring fastigheterna
  • tar du emot, hanterar och följer upp inkommande felanmälningar, ärenden och frågor från hyresgäster
  • bokar och följer du upp entreprenörer
  • ansvarar du för beställningar och enklare avtalshantering
  • stöttar du i förhandling kring lokalhyresavtal
  • hanterar du administrativa uppgifter såsom fakturering, nyhetsbrev till hyresgäster och är ett stöd i frågor som kan uppkomma inom fastighetsförvaltning
  • följer upp budget och resultat

För att du ska lyckas i rollen tror vi att

Du är en prestigelös och kommunikativ person som trivs med att ge service och gärna har många kundkontakter. Som förvaltningsassistent jobbar du med flera uppgifter parallellt varför vi söker dig som är ordningsam, strukturerad, snabbt kan växla mellan olika arbetsuppgifter och kan fatta beslut med gott omdöme.

När det kommer till erfarenhet och kunskaper letar vi efter dig som har:

  • utbildning till fastighetsförvaltare eller högskoleutbildning med inriktning fastighet eller liknande, alternativt motsvarande erfarenhet från liknande roll
  • erfarenhet av fastighetsbranschen
  • erfarenhet av arbete mot professionella kunder såsom kommuner och regioner
  • hög digital kompetens
  • Förståelse för fastighetsekonomi, erfarenhet av fakturering och fastighetsmoms
  • B-körkort

Ett plus är om du har:

  • kunskap om lokalhyresavtal
  • förståelse för fastighetstekniska frågor
  • erfarenhet från affärssystemet Vitec och Topdesk

Vi erbjuder dig

  • Ett härligt kontor i Uppsala
  • Som nyanställd får du ett introduktionsprogram som ger dig bra förutsättningar att komma in i jobbet, i det ingår en dag för nyanställda i Stockholm
  • Trygga och fina förmåner som friskvårdsbidrag, arbetsförkortningsdagar, tjänstepension och cykelförmån
  • Utbildningar som utvecklar dig i din arbetsroll
  • Gemensamma frukostar och teamstärkande aktiviteter

Om rekryteringsprocessen

Har du läst ända hit? Kul! Om du är intresserad av rollen ska du ansöka så snart som möjligt. Vi går igenom alla ansökningar löpande, vilket innebär att rollen kan tillsättas före sista ansökningsdag.

I vår rekrytering använder vi oss av tester, intervjuer, referenstagning och bakgrundskontroll. Har du frågor om tjänsten, kontakta gärna ansvarig rekryterare Eleonor Andersson

Om Rikshem

Rikshem är ett privat fastighetsbolag som kombinerar affärsmässighet med samhällsengagemang. Vi är ett av Sveriges största privata fastighetsbolag som äger och förvaltar samhällsfastigheter och cirka 30 000 lägenheter. Vi kommer trivas ihop om du delar våra värderingar, prioriteringar och utvecklingsmål. På Rikshem arbetar vi utifrån ”Ett Rikshem” och värdeorden Engagerade, Närvarande, Ansvarstagande, ENA. Vi som jobbar här har olika kompetenser och erfarenheter, och vi arbetar fokuserat på att göra vardagen enklare för våra kunder. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling för dig som har drivkraft och engagemang.

Kontaktperson

Eleonor Andersson

eleonor.andersson@talentcrew.se

Tack för din ansökan! Ansökan misslyckades, vänligen försök igen Ansök snabbt och enkelt

Var god ange ditt förnamn.
Var god ange ditt efternamn.
Var god ange en giltig e-post.
Var god ange ditt telefonnummer.
Släpp din bild här eller klicka
Var god ange ett svar.
Var god ange ett svar.
Var god ange ett svar.
Var god ange ett svar.
Var god ange ett svar.
Klicka här för att ladda upp dokumenten
Var god bifoga minst ett (max fem) dokument (ex CV, brev, betyg)
      Filerna får inte överstiga 50 MB
      Skicka dokumenten i PDF- eller Word-format.
      Vänligen bekräfta att du läst vår policy.

       

      5 %