Hej! Är du student och vill testa på en roll inom fastighetsbranschen? Sök då rollen som förvaltningsassistent till vårt kontor i Västerås.
Vi på Rikshem vill göra det lätt att bo i hyresrätt och då behöver vi dig i vårt team som har en vilja att göra vardagen och boendet enklare och tryggare för våra kunder som hyr lägenheter och samhällsfastigheter av oss. Vi är en trygg arbetsgivare med engagerade, ansvarstagande kollegor i en hjälpsam kultur. Du får fördelen att arbeta i en dynamisk miljö där beslutsvägarna är korta. Ta chansen att göra skillnad på ett fastighetsbolag som kombinerar affärsmässighet med samhällsengagemang.
Om rollen som förvaltningsassistent
Din roll är bred och har ett varierat innehåll med flera kontaktytor, främst internt men också externt. Din huvuduppgift är att hantera de olika administrativa uppgifter som förekommer inom en fastighetsförvaltning. Som förvaltningsassistent på Rikshem har du en viktig roll i teamet, bestående av förvaltare, uthyrare och fastighetstekniker. Ni arbetar tillsammans för en långsiktig fastighetsutveckling och för att säkerställa goda kundrelationer och trevliga boendemiljöer.
Tjänsten är på deltid om ca 10% till och med december 2025.
En vanlig vecka på jobbet:
- hanterar du administrativa uppgifter såsom fakturering
- är ute i våra områden och fastigheter och uppdaterar hyresgästinformation
- har du viss kontakt med hyresgäster och besvarar frågor kring fastigheterna
För att du ska lyckas i rollen tror vi att …
Du är en prestigelös och kommunikativ person som trivs med att ge service. Som förvaltningsassistent jobbar du med flera uppgifter parallellt varför vi söker dig som är ordningsam, strukturerad, snabbt kan växla mellan olika arbetsuppgifter och kan fatta beslut med gott omdöme.
När det kommer till erfarenhet och kunskaper letar vi efter dig som har:
- avslutad eller pågående eftergymnasial utbildning
- hög administrativ förmåga och hög digital kompetens
- B-körkort
- tala respektive skriva obehindrat på svenska och engelska
Ett plus är om du har:
- utbildning till fastighetsförvaltare eller högskoleutbildning med inriktning fastighet eller liknande, alternativt motsvarande erfarenhet genom arbete
- förståelse för fastighetsekonomi och erfarenhet av fakturering
- erfarenhet från affärssystemet Vitec
Om rekryteringsprocessen
Har du läst ända hit? Kul! Om du är intresserad av rollen som förvaltningsassistent ska du ansöka så snart som möjligt. Vi går igenom alla ansökningar löpande, vilket innebär att rollen kan tillsättas före sista ansökningsdag.
I vår rekrytering använder vi oss av intervjuer, tester, referenstagning och bakgrundskontroll.
Har du frågor om tjänsten, kontakta gärna rekryterande chef Asko Heikkinen, på telefon 010-709 92 09 eller via mejl asko.heikkinen@rikshem.se
Om Rikshem
Rikshem är ett privat fastighetsbolag som kombinerar affärsmässighet med samhällsengagemang. Vi är ett av Sveriges största privata fastighetsbolag som äger och förvaltar samhällsfastigheter och cirka 30 000 lägenheter.
Vi kommer trivas ihop om du delar våra värderingar, prioriteringar och utvecklingsmål. På Rikshem arbetar vi utifrån ”Ett Rikshem” och värdeorden Engagerade, Närvarande, Ansvarstagande, ENA. Vi som jobbar här har olika kompetenser och erfarenheter, och vi arbetar fokuserat på att göra vardagen enklare för våra kunder. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling för dig som har drivkraft och engagemang.