Förvaltningsassistent

Norrköping
Ansök senast: 2025-02-16

Hej! Är du vår nya kollega? Rikshem söker en kundfokuserad förvaltningsassistent som är med och utvecklar våra fastigheter och hyresgästkontakter i vårt fastighetsbestånd i Norrköping.

Vi på Rikshem vill göra det lätt att bo i hyresrätt och då behöver vi dig i vårt team som har en vilja att göra vardagen och boendet enklare och tryggare för våra kunder som hyr lägenheter och samhällsfastigheter av oss. Vi är en trygg arbetsgivare med engagerade, ansvarstagande kollegor i en hjälpsam kultur. Du får fördelen att arbeta i en dynamisk miljö där beslutsvägarna är korta. Ta chansen att göra skillnad på ett fastighetsbolag som kombinerar affärsmässighet med samhällsengagemang.

Om rollen som förvaltningsassistent

Din roll är bred och har ett varierat innehåll med många kontaktytor både internt och externt. Din huvuduppgift är att stötta våra förvaltare och hantera andra administrativa uppgifter som förekommer inom en fastighetsförvaltning. Vi ska nu påbörja en större områdesutveckling med trygghetsfrämjande åtgärder i Hageby som du kommer att få vara en del av.  

En vanlig vecka på jobbet:

  • har du kontakt med hyresgäster och besvarar frågor kring fastigheterna
  • är du ett stöd i olika frågor som kan uppkomma inom fastighetsförvaltning
  • har du kontakt med hyresgäster och besvarar frågor kring fastigheterna
  • tar du emot och svarar på kundärenden samt fördelar dessa ärenden internt
  • ansvarar du för beställningar, tillval och enklare avtalshantering
  • hanterar du administrativa uppgifter såsom fakturering, posthantering, information och kommunikation till hyresgäster
  • hanterar du störningsärenden, följer upp hyresskulder och hanterar sena betalare
  • bemannar du receptionen två halvdagar/vecka

För att du ska lyckas i rollen tror vi att …

Du är en prestigelös person som trivs med att ge service och gärna har många kundkontakter. I rollen har du många kontakter såväl internt som externt, och det är viktigt att du trivs med att arbeta i ett nära samarbete med kollegor och uppskattar en tät dialog. Som förvaltningsassistent jobbar du med flera uppgifter parallellt varför vi söker dig som är ordningsam, strukturerad och som kan prioritera och snabbt växla mellan olika arbetsuppgifter.

När det kommer till erfarenhet och kunskaper letar vi efter dig som har:

  • utbildning till fastighetsförvaltare eller eftergymnasial utbildning med inriktning fastighet eller liknande, alternativt motsvarande erfarenhet genom arbete
  • hög administrativ förmåga och god digital kompetens
  • erfarenhet av service och kundkontakter
  • goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift
  • B-körkort

Ett plus är om du har:

  • erfarenhet från fastighetsbranschen
  • erfarenhet av branschspecifika system såsom Vitec och Top Desk
  • förståelse för fastighetsekonomi och erfarenhet av fakturering
  • kunskap om lokalhyresavtal och hyresjuridik

Vi erbjuder dig

  • Ett härligt kontor centralt beläget i Norrköping
  • Som nyanställd får du ett introduktionsprogram som ger dig bra förutsättningar att komma in i jobbet, i det ingår en dag för nyanställda i Stockholm
  • Trygga och fina förmåner som friskvårdsbidrag, arbetstidsförkortningsdagar, tjänstepension och cykelförmån
  • Utbildningar som utvecklar dig i din arbetsroll
  • Gemensamma frukostar och teamstärkande aktiviteter

Om rekryteringsprocessen

Har du läst ända hit? Kul! Om du är intresserad av rollen som förvaltningsassistent ska du ansöka så snart som möjligt. Vi går igenom alla ansökningar löpande, vilket innebär att rollen kan tillsättas före sista ansökningsdag.

I vår rekrytering använder vi oss av intervjuer, tester, referenstagning och bakgrundskontroll.

Har du frågor om tjänsten, kontakta gärna rekryterande chef Katarina Larsson, på telefon 010-709 98 23 eller via mejl katarina.larsson@rikshem.se

Om Rikshem

Rikshem är ett privat fastighetsbolag som kombinerar affärsmässighet med samhällsengagemang. Vi är ett av Sveriges största privata fastighetsbolag som äger och förvaltar samhällsfastigheter och cirka 30 000 lägenheter.

Vi kommer trivas ihop om du delar våra värderingar, prioriteringar och utvecklingsmål. På Rikshem arbetar vi utifrån ”Ett Rikshem” och värdeorden Engagerade, Närvarande, Ansvarstagande, ENA. Vi som jobbar här har olika kompetenser och erfarenheter, och vi arbetar fokuserat på att göra vardagen enklare för våra kunder. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling för dig som har drivkraft och engagemang.

Kontaktperson

Katarina Larsson

katarina.larsson@rikshem.se

0724019232

Tack för din ansökan! Ansökan misslyckades, vänligen försök igen Ansök snabbt och enkelt

Var god ange ditt förnamn.
Var god ange ditt efternamn.
Var god ange en giltig e-post.
Var god ange ditt telefonnummer.
Släpp din bild här eller klicka
Var god ange ett svar.
Var god ange ett svar.
Var god ange ett svar.
010
Var god ange ett svar.
Var god ange ett svar.
Var god ange ett svar.
Klicka här för att ladda upp dokumenten
Var god bifoga minst ett (max fem) dokument (ex CV, brev, betyg)
      Filerna får inte överstiga 50 MB
      Skicka dokumenten i PDF- eller Word-format.
      Vänligen bekräfta att du läst vår policy.

       

      5 %