Hej! Är du vår nya kollega? Rikshem söker en fastighetsförvaltare som är med och utvecklar våra fastigheter och hyresgästkontakter i vårt fastighetsbestånd i Kalmar.
Vi på Rikshem vill göra det lätt att bo i hyresrätt och då behöver vi dig i vårt team som har en vilja göra vardagen och boendet enklare och tryggare för våra kunder som hyr lägenheter och samhällsfastigheter av oss. Vi är en trygg arbetsgivare med engagerade, ansvarstagande kollegor i en hjälpsam kultur. Du får fördelen att arbeta i en dynamisk miljö där beslutsvägarna är korta. Ta chansen att göra skillnad på ett fastighetsbolag som kombinerar affärsmässighet med samhällsengagemang.
Om rollen som förvaltare
Som fastighetsförvaltare har du en viktig roll i vårt fastighetsbestånd och för våra hyresgäster. Du har helhetsansvar för ekonomin, teknik och kund för en fastighetsportfölj bestående av bostadsfastigheter och lokaler. Du ingår och leder ett team bestående av uthyrare, förvaltningsassistent och fastighetstekniker. Ni tillsammans arbetar för en långsiktig fastighetsutveckling och säkerställer ett bättre driftnetto genom fokus på energieffektivisering och förebyggande arbete med drift, underhåll och förvaltningsprojekt. Du arbetar proaktivt med att hitta förbättringspotential i fastighetsportföljen och ansvarar för att driva utvecklingen framåt i enlighet med Rikshems fastighetsstrategier.
En vanlig vecka på jobbet:
- arbetsleder du kollegorna i ditt team
- har du kontakt med hyresgäster och är involverad i det löpande arbetet med uppföljning och aktiviteter för att höja kundnöjdheten
- arbetar du med områdesutveckling och trygghetsarbete i områden som omfattas i portföljen
- hanterar du fakturor och följer upp budget och resultat
- har du kontakt och samordning gentemot leverantörer och entreprenörer i olika underhållsprojekt och hyresgästanpassningar
- håller du förhandling kring lokalhyresavtal samt är delaktig i processen kring bevakning och uppföljning av eventuella vakanser i dina fastigheter
- initierar du upphandling av entreprenörsavtal i samråd med inköp, samt ansvarar för uppföljning av entreprenörsavtal
- ansvarar du för statusbesiktningar och beställning av löpande underhåll för fastigheterna i portföljen
För att du ska lyckas i rollen tror vi att...
Du som person är ansvarstagande, lösningsorienterad och en god ledare. Du kommer ha många kontakter såväl internt som externt, och det är viktigt att du trivs med att arbeta i ett nära samarbete med kollegor och uppskattar en tät dialog. Vidare är du serviceinriktad och har ett professionellt kundbemötande samtidigt som du är resultatorienterad och har förmåga att planera och strukturera din vardag på ett effektivt sätt.
När det kommer till erfarenhet och kunskaper letar vi efter dig som har:
- högskoleutbildning inom ekonomi, fastighetsförvaltning eller byggingenjör, har gått en YH-utbildning eller förvärvat motsvarande erfarenhet i arbetslivet
- erfarenhet av en liknande roll inom fastighetsförvaltning
- erfarenhet av ekonomiuppgifter och god ekonomisk förståelse
- goda kunskaper inom fastighetsteknik
- goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift
- B-körkort
Ett plus om du har:
- kunskaper i myndighetskrav
- grundläggande kunskaper i hyresjuridik
- tidigare ledarerfarenhet
- vana att samordna och handla upp mindre underhålls- och ombyggnadsprojekt.
Vi erbjuder dig:
- Ett härligt kontor centralt beläget i Kalmar
- Som nyanställd får du ett introduktionsprogram som ger dig bra förutsättningar att komma in i jobbet, i det ingår en dag för nyanställda i Stockholm
- Trygga och fina förmåner som friskvårdsbidrag, arbetstidsförkortningsdagar, tjänstepension och cykelförmån, samt ett måluppfyllnadsprogram
- Utbildningar som utvecklar dig i din arbetsroll
- Gemensamma frukostar och teamstärkande aktiviteter
Om rekryteringsprocessen
Har du läst ända hit? Kul! Om du är intresserad av rollen som förvaltare ska du ansöka så snart som möjligt. Vi går igenom alla ansökningar löpande, vilket innebär att rollen kan tillsättas före sista ansökningsdag.
I vår rekrytering använder vi oss av intervjuer, tester, referenstagning och bakgrundskontroll.
I denna rekrytering samarbetar vi med Level recruitment. Har du frågor om tjänsten, kontakta gärna susanna.hoerler@levelrecruitment.se eller nathalie.alaoui@levelrecruitment.se
Om Rikshem
Rikshem är ett privat fastighetsbolag som kombinerar affärsmässighet med samhällsengagemang. Vi är ett av Sveriges största privata fastighetsbolag som äger och förvaltar samhällsfastigheter och cirka 30 000 lägenheter.
Vi kommer trivas ihop om du delar våra värderingar, prioriteringar och utvecklingsmål. På Rikshem arbetar vi utifrån ”Ett Rikshem” och värdeorden Engagerade, Närvarande, Ansvarstagande, ENA. Vi som jobbar här har olika kompetenser och erfarenheter, och vi arbetar fokuserat på att göra vardagen enklare för våra kunder. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling för dig som har drivkraft och engagemang.