Uthyrare

Umeå
Ansök senast: 2024-07-03

Hej! Är du vår nya kollega? Rikshem söker en kundorienterad uthyrare av bostäder som ansvarar för och är med och utvecklar våra hyresgästkontakter i vårt fastighetsbestånd i Umeå.

Vi på Rikshem vill göra det lätt att bo i hyresrätt och då behöver vi dig i vårt team som har en genuin vilja att göra vardagen och boendet enklare och tryggare för våra kunder som hyr lägenheter och samhällsfastigheter av oss. Vi är en trygg arbetsgivare med engagerade och ansvarstagande kollegor i en hjälpsam kultur. Du får fördelen att arbeta i en dynamisk miljö där beslutsvägarna är korta. Ta chansen att göra skillnad på ett fastighetsbolag som kombinerar affärsmässighet med samhällsengagemang.

Om rollen som uthyrare

Som uthyrare på Rikshem har du tillsammans med en kollega ansvar för bostadsuthyrningen i Umeå. Du har dagligen kontakt med våra hyresgäster och har därför en viktig roll i vårt arbete att uppnå en hög kundnöjdhet. I din roll hanterar du omflyttningar genom att administrera uppsägningar, publicera säljande lägenhetsannonser och ansvarar för kontraktsskrivning av lägenheter med nya hyresgäster. Du arbetar i nära samarbete med fastighetsförvaltare, förvaltningsassistenter och fastighetstekniker.

En vanlig vecka på jobbet:

  • har du kontakt med Rikshems kunder och bostadssökande genom telefon, e-post och direktmöten
  • har du visningar och besiktningar av lägenheter
  • tar du emot besökare i vår reception (öppet två dagar i veckan)
  • tar du hand om kontraktsskrivning, intygsgranskning och bakgrundskontroller
  • handlägger du andrahandsuthyrning och lägenhetsbyten samt avhysningsärenden och kontakt med berörda myndigheter
  • deltar du på områdesdagar och städdagar ute i våra fastigheter

För att du ska lyckas i rollen tror vi att …

Du brinner för goda kundrelationer, har intresse och förståelse för kundens behov samt har lätt att navigera dig i kommunikation med andra. Du är resultatorienterad, van att ta egna initiativ och trivs med att arbeta mot uppsatta mål tillsammans med andra. Vidare är du strukturerad, skicklig på att hantera stora mängder information och olika parallella uppgifter samtidigt som du har stor servicekänsla.

När det kommer till erfarenhet och kunskaper letar vi efter dig som har:

  • erfarenhet från tidigare arbete med kundbemötande och administration, gärna från fastighetsbranschen
  • goda kunskaper i Officepaketet och administration
  • goda kunskaper i både svenska och engelska (tal och skrift)
  • B-körkort

Ett plus är om du har:

  • relevant eftergymnasial utbildning
  • grundläggande kunskaper inom hyresjuridik
  • ytterligare språkkunskaper

Vi erbjuder dig

  • Ett härligt kontor centralt beläget i Umeå
  • Som nyanställd får du ett introduktionsprogram som ger dig bra förutsättningar att komma in i jobbet, i det ingår en dag för nyanställda i Stockholm
  • Trygga och fina förmåner som friskvårdsbidrag, arbetstidsförkortningsdagar, möjlighet till semesterväxling, tjänstepension, cykelförmån, samt ett måluppfyllnadsprogram
  • Utbildningar som utvecklar dig i din arbetsroll
  • Gemensamma frukostar och teamstärkande aktiviteter

Om rekryteringsprocessen

Har du läst ända hit? Kul! Om du är intresserad av rollen som uthyrare ska du ansöka så snart som möjligt. Vi går igenom alla ansökningar löpande, vilket innebär att rollen kan tillsättas före sista ansökningsdag.

I vår rekrytering använder vi oss av intervjuer, referenstagning och bakgrundskontroll.

Har du frågor om tjänsten, kontakta gärna rekryterande chef Malin Edfors, på telefon 010-138 05 04 eller via mejl malin.edfors@rikshem.se

Om Rikshem

Rikshem är ett privat fastighetsbolag som kombinerar affärsmässighet med samhällsengagemang. Vi är ett av Sveriges största privata fastighetsbolag som äger och förvaltar samhällsfastigheter och cirka 30 000 lägenheter.

Vi kommer trivas ihop om du delar våra värderingar, prioriteringar och utvecklingsmål. På Rikshem arbetar vi utifrån ”Ett Rikshem” och värdeorden Engagerade, Närvarande, Ansvarstagande, ENA. Vi som jobbar här har olika kompetenser och erfarenheter, och vi arbetar fokuserat på att göra vardagen enklare för våra kunder. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling för dig som har drivkraft och engagemang.

Kontaktperson

Malin Edfors

malin.edfors@rikshem.se

Tack för din ansökan! Ansökan misslyckades, vänligen försök igen Ansök snabbt och enkelt

Var god ange ditt förnamn.
Var god ange ditt efternamn.
Var god ange en giltig e-post.
Var god ange ditt telefonnummer.
Släpp din bild här eller klicka
Var god ange ett svar.
Var god ange ett svar.
Klicka här för att ladda upp dokumenten
Var god bifoga minst ett (max fem) dokument (ex CV, brev, betyg)
      Filerna får inte överstiga 50 MB
      Skicka dokumenten i PDF- eller Word-format.
      Vänligen bekräfta att du läst vår policy.

       

      5 %