Fastighetsförvaltare till Uppsala

Uppsala
Ansök senast: 2024-05-26

Rikshem har på kort tid vuxit till att bli ett av Sveriges största privata fastighetsbolag. Med över 30 000 lägenheter och samhällsfastigheter på utvalda orter över hela Sverige arbetar vi för att erbjuda bra boenden och trygga miljöer för våra kunder att leva och verka i. Vår affärsidé är att långsiktigt och hållbart äga, utveckla och förvalta våra bostäder och samhällsfastigheter.

Lockas du av att ta ett helhetsansvar för ett specifikt bestånd och trivs som bäst i en händelserik vardag där du kommer att göra stor skillnad är detta rollen för dig! Vi söker en förvaltare med tidigare erfarenhet av fastighetsförvaltning som förstår vikten av laganda, har en positiv syn på utmaningar och goda tekniska kunskaper.

Din roll

Som förvaltare har du helhetsansvar avseende kunder, ekonomi, teknik för en fastighetsportfölj bestående av bostadsfastigheter i Uppsala. Du arbetar för att öka vår kundnöjdhet genom att göra rätt insatser för våra kunder och arbetsleda ditt team, bestående av fastighetstekniker, uthyrare och förvaltningsassistenter, på ett inspirerande sätt. Du säkerställer ett bättre driftnetto genom fokus på ekonomisk uppföljning, ronderingar och uppföljning av leverantörer samt energieffektivisering och förebyggande arbete med drift, underhåll och förvaltningsprojekt. Du arbetar proaktivt med att hitta förbättringspotential i din fastighetsportfölj och ansvarar för att driva utvecklingen framåt i enlighet med Rikshems fastighetsstrategier.

I dina arbetsuppgifter ingår:

  • budget- och prognosarbete
  • ansvar för att öka kundnöjdheten på ditt område genom kontakt med våra kunder, löpande uppföljning av ärendehantering, fokus på ronderingar och att vara ute i fastigheterna, uppföljning av leverantörer och utvalda aktiviteter
  • förvaltning och underhåll av fastighetsbeståndet
  • områdesutveckling och trygghetsarbete i områden som omfattas i portföljen
  • följer upp, tillsammans med uthyrarna, eventuella bostadsvakanser i dina fastigheter
  • daglig kontakt med bostadshyresgäster 
  • kontakt och samordning gentemot leverantörer och entreprenörer i olika underhållsprojekt och hyresgästanpassningar
  • förhandling kring lokalhyresavtal samt delaktighet i processen kring bevakning och uppföljning av eventuella vakanser i dina fastigheter
  • arbetsledning av ditt team

Vem är du? 

Du som söker har:

  • högskoleutbildning inom ekonomi, fastighetsförvaltning eller byggingenjör, har gått en YH-utbildning eller har förvärvat motsvarande erfarenhet i arbetslivet
  • minst fem års erfarenhet av en liknande roll inom fastighetsförvaltning av bostäder och/eller kommersiella fastigheter
  • goda kunskaper inom fastighetsteknik och god ekonomisk förståelse
  • goda kunskaper i svenska i både tal och skrift
  • B-körkort

Meriterande om du har:

  • grundläggande kunskaper i entreprenadjuridik
  • erfarenhet av att arbeta med lokalkontrakt
  • grundläggande kunskaper i hyresjuridik
  • vana att arbetsleda samt att samordna och handla upp mindre underhålls- och ombyggnadsprojekt.

Som person är du drivande och har lätt för att ta egna initiativ. Då du kommer att ha många kontakter såväl internt som externt är det viktigt att du gillar att arbeta tillsammans med andra, är serviceinriktad och har ett professionellt kundbemötande. Vidare är du affärsmässig och resultatmedveten samt har förmåga att planera och strukturera din vardag på ett effektivt sätt.

Varför Rikshem? 

På Rikshem arbetar vi utifrån värdeorden ENA - Engagerande, Närvarande, Ansvarstagande. För dig som har drivkraft och engagemang finns stora möjligheter att utvecklas och utveckla. Vi erbjuder en trygg arbetsgivare med höga ambitioner. Vi har fokus på ökad hållbarhet, digitalisering och långsiktig kundnöjdhet. Trots att vi är ett stort företag, är Rikshem fortfarande så pass litet att du som anställd har stora möjligheter att påverka och göra skillnad.

Nu erbjuder vi dig möjlighet att vara med på en spännande resa och göra skillnad på riktigt!

Ansökan

Är du intresserad av rollen hos oss? Varmt välkommen med din ansökan! Du är välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult, Johan Pfeifer på johan.pfeifer@pfvconsulting.se alternativt på +46 739–230 786 om du har frågor om tjänsten.


Vi ser fram emot att höra från dig!

Kontaktperson

Johan Pfeifer

Johan.pfeifer@pfvconsulting.se

Tack för din ansökan! Ansökan misslyckades, vänligen försök igen Ansök snabbt och enkelt

Var god ange ditt förnamn.
Var god ange ditt efternamn.
Var god ange en giltig e-post.
Var god ange ditt telefonnummer.
Släpp din bild här eller klicka
010
Var god ange ett svar.
Var god ange ett svar.
Var god ange ett svar.
Klicka här för att ladda upp dokumenten
Var god bifoga minst ett (max fem) dokument (ex CV, brev, betyg)
      Filerna får inte överstiga 50 MB
      Skicka dokumenten i PDF- eller Word-format.
      Vänligen bekräfta att du läst vår policy.

       

      5 %