Rikshem bildades 2010 och är idag är ett av Sveriges största privata fastighetsbolag. Med över 30 000 lägenheter och samhällsfastigheter på utvalda orter över hela Sverige arbetar vi för att erbjuda bra boenden och trygga miljöer för våra kunder att leva och verka i. Vi tar nu nästa steg i vår utveckling med bland annat fokus på hållbarhet, digitalisering och kundmötet. Nu erbjuder vi dig möjlighet att vara med på en spännande resa och göra skillnad hos ett fastighetsbolag som kombinerar affärsmässighet med samhällsengagemang.
Till vårt fastighetsbestånd i Stockholm Nord, med placering i Arlandastad, söker vi nu en Uthyrare som vill vara med och bidra till vår utvecklingsresa inom förvaltningsenheten.
Om tjänsten som Uthyrare
Som uthyrare på Rikshem ansvarar du för bostadsuthyrningen i ditt förvaltningsområde. Du jobbar för att skapa långsiktiga relationer genom proaktivt, kontinuerligt och målinriktat kundarbete. Du kommer att arbeta i nära samarbete med fastighetsförvaltare och förvaltningsassistenter. Som uthyrare administrerar du omflyttningar genom uppsägningar, genomför besiktningar, tar fram säljande lägenhetsannonser, utför lägenhetsvisningar och ansvarar för avtalsprocessen med nya hyresgäster. I rollen som Uthyrare kommer du att lära dig mycket om Rikshems verksamhet och hur fastighetsbranschen fungerar i stort.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Arbeta på ett affärsmässigt sätt gentemot Rikshems kunder och bostadssökande genom telefon, e-post och direktmöten
- Visning och besiktningar av lägenheter
- Kontraktsskrivning, intygsgranskning och bakgrundskontroller
- Handläggning av andrahandsuthyrning och lägenhetsbyten samt avhysningsärenden och kontakt med berörda myndigheter
- Genom proaktivt arbete minska vakansgraden på orten
Du kommer arbeta i ett team bestående av uthyrare, förvaltare och förvaltningsassistenter. Du rapporterar till fastighetschefen på orten. Tjänsten är på heltid och du kommer att utgå från vårt kontor i Arlandastad.
Vem är du?
Vi ser att du har några års erfarenhet från uthyrning av bostäder eller liknande arbetslivserfarenhet. Du är bra på at kommunicera och bemöta olika kunder.
Vidare behöver du ha:
- Erfarenhet från tidigare arbete med kundbemötande och administration
- Grundläggande kunskaper inom hyresjuridik
- Goda kunskaper i Officepaketet
- Ett utpräglat sinne för sälj, service och affärsmannaskap
- Goda kunskaper i svenska och engelska, ytterligare språkkunskaper är meriterande
- B-körkort
- Det är meriterande om du har relevant utbildning för tjänsten
Som person är du van att ta egna initiativ och trivs med att arbeta både självständigt och i team. Du är strukturerad, skicklig på att hantera stora mängder information och olika uppgifter. Då tjänsten ställer höga krav på ett professionellt kundbemötande behöver du ha intresse och förståelse för kundens behov samtidigt som du drivs av att arbeta mot tydliga mål och är affärs- och resultatorienterad.
Rikshem arbetar för att vara en inkluderande organisation och söker därför dig som kan bidra med nya perspektiv, värdesätter olikheter och förstår hur dessa påverkar dig själv och andra.
Varför arbeta på Rikshem?
På Rikshem arbetar vi utifrån värdeorden ENA - Engagerande, Närvarande och Ansvarstagande. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling för dig som har drivkraft och engagemang. Rikshem är en trygg arbetsgivare med höga ambitioner. Bland annat med fokus på ökad hållbarhet, digitalisering och långsiktig kundnöjdhet. Du som medarbetare förutsätts delta i och påverka vår framtida utveckling. Läs mer på www.rikshem.se.
Ansökan
Vill du vara med på en spännande resa tillsammans med oss?
Ansök så snart som möjligt då vi behandlar ansökningar löpande och rollen kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Varmt välkommen med din ansökan!