Ekonomiassistent till Leverantörsreskontran på Rikshem

Stockholm
Ansök senast: 2023-01-31

Rikshem är ett av Sveriges största privata fastighetsbolag. Med över 30 000 lägenheter och samhällsfastigheter på utvalda orter över hela Sverige arbetar vi för att erbjuda bra boenden och trygga miljöer för våra kunder att leva och verka i. Vi tar nu nästa steg i vår utveckling med bland annat fokus på hållbarhet, digitalisering och kundmötet. Nu erbjuder vi dig möjlighet att vara med och göra skillnad på riktigt hos ett fastighetsbolag som kombinerar affärsmässighet med samhällsengagemang. 

Din roll

Som ekonomiassistent på Leverantörsreskontran hos Rikshem tillhör du avdelningen Affärsstöd Ekonomi och arbetar i ett team på 8 personer som tillsammans ansvarar för leverantörsreskontran och hyresredovisningen på bolaget. Affärsstöd Ekonomi tillhör Ekonomiavdelningen som sitter på vårt nya och moderna aktivitetsbaserade huvudkontor i centrala Stockholm. Arbetet erbjuder en kombination av leverantörsfakturahantering, kontakt internt inom bolaget och med leverantörer, bokföring och ständigt förbättringsarbete. Vi eftersträvar rotation av arbetsuppgifter för god arbetsmiljö, variation, minskad sårbarhet och ökad förståelse för helheten, varpå arbete och stöttning till hyresredovisningen också ingår i rollen.

Vad gör du:

·      Förkontering av leverantörsfakturor

·      Hantering av attestflöden och attestbehörigheter i fakturahanteringssystemet

·      Filhantering av betalningar

·      Hantering av påminnelser och inkassoärenden

·      Avstämningar av konton relaterade till leverantörsreskontra  

·      Kontakt med leverantörer och medarbetare inom organisationen

·      Stöttning och samarbete med dina kollegor i det dagliga arbetet

Vem är du:

·      Du är serviceminded och positiv

·      Du är en god kommunikatör där tillgänglighet och återkoppling är viktigt för dig.

·      Du gillar att samarbeta och arbeta i team, är tillåtande och uppmuntrande gentemot dina kollegor

·      Du kommer med utvecklingsförslag och idéer på nya lösningar samtidigt som du lyssnar in och är nyfiken på andras perspektiv och förslag

·      Du tar ansvar för dina egna och teamets gemensamma arbetsuppgifter

·      Du är strukturerad, kan hålla ordning och prioritera bland uppgifter

·      Du arbetar kontinuerligt med din egen utveckling, självständigt och tillsammans med dina kollegor.

Du har:

·      Utbildning och minst 3 års arbetslivserfarenhet inom leverantörsreskontra och bokföring.

·      Systemvana och förmåga att förstå och utforska system och logik.

·      Erfarenhet av arbete med attestbehörigheter och attestflöden i fakturahanteringssystem.

·      God förmåga att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift

Önskvärt att du även har:

·      Erfarenhet av fastighetssystemet Rillion (tidigare Palette).

·      Erfarenhet av arbete med attestbehörigheter och attestflöden i fakturahanteringssystem.

·      Erfarenhet från arbete i fastighetsbranschen


Vi på Rikshem eftersträvar att göra det enkelt för våra kunder och kollegor. Genom ditt arbete bidrar du till den långsiktiga planeringen av underhållet av fastigheterna och till att Rikshem fortsätter att vara en av de mest attraktiva hyresvärdarna.

Varför Rikshem? 

På Rikshem arbetar vi utifrån värdeorden Engagerande, Närvarande och Ansvarstagande. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling för dig som har drivkraft och engagemang.

Vill du bli en av oss?

Vill du vara med på en spännande resa tillsammans med oss? Ansök så snart som möjligt då vi intervjuar löpande. I din ansökan ber vi dig inkludera CV samt personligt brev.

Rikshem strävar efter ökad mångfald och därför söker vi dig som kan bidra med nya perspektiv, värdesätter olikheter och förstår hur dessa påverkar dig själv och andra.

Välkommen med din ansökan! 

Sökord: Ekonomiassistent, Rillion, Palette, ekonomi, assistent, redovisning, löpande redovisning, reskontra, leverantörsreskontra, hyresadministration, hyresredovisning, bokföring, löpande bokföring, behörigheter, attestbehörigheter, attestflöden, månadsbokslut, fakturahantering, heltid

Tack för din ansökan! Ansökan misslyckades, vänligen försök igen Ansök snabbt och enkelt

Var god ange ditt förnamn.
Var god ange ditt efternamn.
Var god ange en giltig e-post.
Var god ange ditt telefonnummer.
Släpp din bild här eller klicka
Var god ange ett svar.
010
Var god ange ett svar.
Klicka här för att ladda upp dokumenten
Var god bifoga minst ett (max fem) dokument (ex CV, brev, betyg)
      Filerna får inte överstiga 50 MB
      Skicka dokumenten i PDF- eller Word-format.
      Vänligen bekräfta att du läst vår policy.

       

      5 %