Samordnare i projekt

Norrköping
Ansök senast: 2023-02-05

Med flera pågående och kommande projekt behöver vår projektavdelning förstärkning och vi söker nu en samordnare med Norrköping som sitt arbetsområde. Vi erbjuder möjligheten att få vara med och växa på ett av Sveriges mest spännande fastighetsbolag i en roll där du har ansvar för att säkerställa löpande dialog med hyresgästen under ombyggnad och renovering.

Din roll

Som samordnare har du en nyckelroll i våra projekt framför allt vid renovering, ombyggnad och tillbyggnad. Du ingår i projektteamet med representanter från både förvaltning- och projektutveckling och involveras i ett tidigt skede av projektet för att sedan vara med hela resan fram till projektets avslut. Som samordnare är det du som är hyresgästernas huvudsakliga kontaktperson.

 Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av:

  • tät och löpande kontakt med hyresgäster för att ta emot frågor och återkoppla samt informera och aktivt söka upp hyresgäster
  • tät och löpande kontakt med involverade såsom projektledare och entreprenörer
  • ansvar för hantering av hyresgäster i samband med projekt vid kvarboende samt evakuering
  • reda ut vilka förutsättningar det finns för kvarboende i projekt
  • upprätta kommunikationsplan för projekt och genomföra aktiviteter i enlighet med denna, ex vis genom informationsmöten, telefonsamtal och dörrknackning

Du ingår i en grupp med ca fem andra ombyggnadssamordnare fördelade över landet. Nätverket skapar en samhörighet med möjlighet att utbyta erfarenheter och kompetens och utvecklas tillsammans. Du utgår ifrån ett lokalt kontor med kollegor som framför allt jobbar inom vår löpande fastighetsförvaltning. Du jobbar även nära projektledaren och övriga projektmedlemmar. Merparten av det dagliga arbetet hanteras på kontoret men man jobbar även på plats i våra fastigheter regelbundet.

Vem är du?

Som person tror vi att du kan bidra med ett driv och engagemang samt att du har förmågan att arbeta såväl självständigt som i projektgrupp. Då tjänsten ställer höga krav på snabb service och en hög tillgänglighet gentemot externa hyresgäster, behöver du intresse och förståelse för människors behov och ett utpräglat sinne för service och kommunikation. Vidare har du en naturlig fallenhet för att hitta lösningar på problem och du har förmåga att planera och strukturera din vardag på ett effektivt sätt då arbetsbelastningen varierar i takt med projektets olika faser.

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av dokumentation och kundbemötande. Erfarenhet från en roll som projektkoordinator, ombyggnadssamordnare eller motsvarande roll där samordning ingår är meriterande. Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning inom relevant område. I rollen krävs goda kunskaper i Officepaketet samt B-körkort. Tillgång till egen bil underlättar. Det är meriterande om du har en utbildning eller arbetserfarenhet inom bygg- och fastighet.

Rikshem arbetar för att vara en inkluderande organisation och som samordnare får du möjligheten att aktivt bidra med nya perspektiv och utveckling av rollen, vi värdesätter olikheter och mångfald.

Varför Rikshem? 

På Rikshem arbetar vi utifrån värdeorden ENA - Engagerade, Närvarande, Ansvarstagande. För dig som har drivkraft och engagemang finns stora möjligheter att utvecklas och utveckla. Vi erbjuder en trygg arbetsgivare med fortsatta expansionsplaner och höga ambitioner. Vi har fokus på ökad hållbarhet, digitalisering och långsiktig kundnöjdhet. Du som medarbetare förutsätts delta i och påverka vår framtida utveckling. Läs mer på www.rikshem.se.

Vill du vara med på en spännande resa tillsammans med oss?

Ansök via www.rikshem.se/ledigajobb så snart som möjligt då vi behandlar ansökningar löpande och rollen kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan!

Om Rikshem

Rikshem bildades 2010 och är idag är ett av Sveriges största privata fastighetsbolag. Med över 30 000 lägenheter och samhällsfastigheter på utvalda orter över hela Sverige arbetar vi för att erbjuda bra boenden och trygga miljöer för våra kunder att leva och verka i. Vi tar nu nästa steg i vår utveckling med bland annat fokus på hållbarhet, digitalisering och kundmötet. Nu erbjuder vi dig möjlighet att vara med på en spännande resa och göra skillnad hos ett fastighetsbolag som kombinerar affärsmässighet med samhällsengagemang.

Kontaktperson

Elin Eriksson

elin.eriksson@rikshem.se

Tack för din ansökan! Ansökan misslyckades, vänligen försök igen Ansök snabbt och enkelt

Var god ange ditt förnamn.
Var god ange ditt efternamn.
Var god ange en giltig e-post.
Var god ange ditt telefonnummer.
Släpp din bild här eller klicka
Var god ange ett svar.
Var god ange ett svar.
Var god ange ett svar.
Var god ange ett svar.
Var god ange ett svar.
Klicka här för att ladda upp dokumenten
Var god bifoga minst ett (max fem) dokument (ex CV, brev, betyg)
      Filerna får inte överstiga 50 MB
      Skicka dokumenten i PDF- eller Word-format.
      Vänligen bekräfta att du läst vår policy.

       

      5 %